ADD2ME

Smart living og gadgets

Fejl 5003 i Zoom: 8 BEDSTE måder at reparere fejlen på

Fremtiden for arbejde ændrer sig, og mange virksomheder overalt i verden skifter allerede til den nye arbejdsgang for medarbejdere at få arbejdet gjort. Zoom topper diagrammet med brugervenlig grænseflade og mange funktioner blandt arbejdet hjemmefra værktøjer. Dog er hele oplevelsen ikke så fejlfri som du tror. Vi har set brugere, der kører i tilfældig fejl 5003 midt i et møde.

 

Ligesom enhver anden applikation lider Zoom også af lejlighedsvis nedetid og fejl. Der har været hændelser fra flere brugere, der er vidne til fejlkoden 5003 hver gang de prøver at deltage i et Zoom-møde. Hvis du er blandt dem, så lad os løse problemet.

 

1. Genstart zoom

Dette er den nemmeste måde at rette fejlen 5003 på Zoom på. Lejlighedsvis løber applikationen ind i en midlertidig fejl, hvilket gør det vanskeligt for appen at oprette forbindelse til sine servere. I dette tilfælde vil genstart af appen give det mulighed for at genindlæse alle dets ressourcer og sandsynligvis fjerne den midlertidige fejl.

Windows

Windows-brugere kan trykke på Windows-tasten på tastaturet og søge efter Jobliste. Fra appen Task Manager skal du finde Zoom-appen og afslutte processen for applikationen.

 

Mac

På Mac kan du bruge Command + Space-tasterne til at åbne Spotlight-søgningen. Prøv at søge efter Activity Monitor, og åbn appen. Find Zoom-appen og tryk på Stop-knappen på menulinjen.

 

For at bekræfte dette skal du besøge Zoom’s officielle side, hvor status for deres servere vises. På webstedet skal du sikre dig, at alle dets servere er operationelle. Alternativt kan du også besøge Downdetecter og kontrollere, om andre brugere rapporterer det samme problem eller ej.

3. Tjek internetforbindelse

Den næste ting, du skal gøre, er at kontrollere din internetforbindelseshastighed. Da fejlkoden 5003 er relateret til forbindelsesproblemer, er din forbindelse muligvis ikke stabil eller for langsom til at udføre et videoopkald.

Du kan enten besøge Fast.com eller bruge apps som Speedtest til at bekræfte. den aktuelle internethastighed på enheden.

4. Deaktiver antivirus og VPN

Dette trin gælder hovedsagelig pc, da Windows-brugere er dem, der bruger tredjeparts antivirus på deres enheder. Normalt påvirker disse apps ikke andre installerede programmer.

Visse gratis VPN- eller antivirustjenester kan forstyrre spil og apps som Zoom. Dette kan skyldes, at tjenesterne undertiden kan begrænse eller endda stoppe internetforbindelsen til de apps, der forsøger at oprette forbindelse online.

 

En anden grund kunne være VPNs automatiske områdevalg. Hvis Zoom er forbudt i dit land, og hvis den installerede VPN bruger denne placering, kan du ikke få adgang til Zoom-appen.

Vi foreslår, at du åbner dit VPN- og antivirusprogram, midlertidigt deaktiverer det, og prøv derefter at slutte dig til Zoom-rummet igen.

 

5. Deaktiver Firewall

Du skal sørge for, at Zoom-appen kan omgå Firewall på din pc eller Mac for at bruge internetforbindelsen på enheden.

 

I Windows skal du navigere til Windows Defender Firewall> Tillad en app gennem Windows Defender Firewall> find Zoom-appen og sørg for, at den er tilladt i din Firewall.

RELATERET  3 måder at dele Google-formularer med andre på

6. Deaktiver proxyservere

Ligesom Windows Firewall fungerer en proxyserver som et sikkerhedslag mellem dit system og internettet. Dine proxyserverindstillinger kan muligvis forårsage problemer med Zoom-appen, og den forsøger at blokere den for at få adgang til dit netværk.

I sådanne tilfælde skal du deaktivere proxyservere i menuen Windows Indstillinger. Følg nedenstående trin.

Trin 1: Brug Windows + I-tasterne og åbn menuen Windows Indstillinger.

Trin 2: Naviger til Netværk og internet> Netværksindstillinger> Proxy.

Trin 3: Sørg for, at ‘Brug en proxy Server ‘er slået fra.

 

Åbn nu Zoom-appen igen og prøv at deltage i et Zoom-møde for at kontrollere, om fejlen kode 5003 ville stadig forekomme.

7. Geninstaller netværksdrivere

Netværksforbindelsesproblemer i Zoom kan opstå på grund af buggy-netværksdrivere installeret på enheden. Gå gennem nedenstående trin for at afinstallere dem.

Trin 1: Tryk på Windows nøgle og åbn Enhedshåndtering.

Trin 2: Inde i Enhedshåndtering skal du klikke på på netværkskort for at udvide det.

 

Trin 3: Endelig skal du højreklikke på din aktuelle netværksadapter og vælge Afinstaller enhed.

Efter afinstallation af dine netværksdrivere, genstart computeren, og Windows installerer automatisk bedst egnede driver til din netværksenhed.

8. Opdater Zoom-app

At holde Zoom-appen i gang med sin nyeste version ses også for at løse tekniske problemer. Disse opdateringer leveres med nyttige fejlrettelser, der kan forhindre forstyrrende fejl i at forårsage forbindelsesproblemer.

Desuden forbedrer de også appens samlede ydeevne. Gå til indstillingerne for Windows eller Mac Zoom, og se efter den seneste opdatering, der er tilgængelig til installation.