ADD2ME

Gadgets, sparetips og bolig

Google formularer: sådan validerer du udfyldte formularer

Oprettelse af en Google-formular er ret let. Imidlertid ligger essensen af Google Forms i svarene. Når du opretter og deler en Google-formular med andre, skal du vente på svarene. Det er her, spørgsmålet rammer dig: 'Hvordan kan jeg se, hvem der svarede på min Google-formular?' Ikke bekymre dig. Det er ret nemt at se svarene på Google Form. Her fortæller vi dig to måder at se svar på i Google Forms.

Du behøver ikke oprette eller ændre noget i din eksisterende form for at se svarene. Der skal dog tages et par forholdsregler, der er nævnt i indlægget.

Lad os komme i gang.

Bemærk : Dette indlæg hjælper skaberen / redaktøren af formularen med at se de modtagne svar. Det handler ikke om, at de studerende kontrollerer svarene til deres eksamensopgaver. For at gøre tingene klare har vi dog også dækket det.

Sådan finder du svar på Google-formularer ved hjælp af kildekode

Hvis du planlagde at snyde i dit online papir oprettet ved hjælp af Google Forms, ja, det er ikke din heldige dag.

Du kan ikke se svar på Google Forms ved hjælp af Inspect-element eller HTML-kildekode. Det har muligvis fungeret tidligere, men Google har lappet fejlen.

Nu hvor det er gjort klart, at du ikke kan snyde på Google Forms, lad os springe til vores egentlige emne om at se svar på Google Forms.

RELATERET  Signal Messenger-privatlivsindstillinger du bør gøre brug af

Bemærk: Trinene til følgende metoder er de samme på mobil og pc.

Metode 1: Se svar inde i Google Forms

En af de nemmeste måder at se svarene på dine Google Forms er fra Google Forms selv.

Sådan gør du det:

Trin 1: Åbn din Google-formular fra Google Drev.

Trin 2: Klik / tryk på fanen Svar øverst.

Trin 3 : Her finder du yderligere tre faner – Resume, Spørgsmål, Individuel.

Fanen Oversigt, der åbnes som standard, viser dig en oversigt over svar ved hjælp af grafer og diagrammer. Det er ret nyttigt, hvis du foretog en undersøgelse ved hjælp af Google Forms.

Fanen Spørgsmål viser svar fra brugere baseret på hvert spørgsmål. Du kan navigere mellem spørgsmål enten ved hjælp af pilene eller vælge det ønskede spørgsmål i rullemenuen.

Den mest nyttige fane er den sidste, dvs. Individuel. Her vil du se alle svarene fra en person. Brug piletasterne til at skifte bruger, eller vælg bruger i rullemenuen.

Tip: Tilføj et spørgsmål, der beder brugerens navn eller e-mail-id, eller aktiver Saml e-mail-id i Google Formular for at identificere brugeren. Trinene for det samme som vist i tip 1 nedenfor.

Metode 2: Se svar i Google Sheets

Hvis du ikke kan lide, hvordan svarene vises ved hjælp af metode 1, er der en bedre måde at se svarene på. Dybest set er alle svarene, der sendes på din Google-formular, også gemt i et regneark.

For at se dette regneark skal du åbne den krævede Google-formular fra Google Drev. Klik på fanen Svar. Du finder et Google Sheets-ikon øverst. Klik på den.

RELATERET  Backup og synkronisering vs File Stream: Hvilken software er bedre til styring af Google Drive og filer?

Et regneark med navnet på din formular åbnes. Her finder du alle de modtagne svar på din formular. Find ud af, hvordan du gemmer Google Form-svar på forskellige ark.

Pro Tip : Tilføj linket til dette regneark for at få adgang til det hurtigt uden at åbne din Google-formular.

Tip 1: Find navnet på den person, der svarede

Hvis din formular typisk ikke indeholder et spørgsmål om at udfylde navnet eller e-mail-id'et, skal du kan ikke identificere den person, der har udfyldt formularen. Så du har to muligheder. For det første skal du tilføje et spørgsmål, der beder brugerne om at udfylde deres navn og e-mail-id.

Alternativt skal du aktivere indstillingen Indsaml e-mail-id i Google Forms-indstillinger. For det skal du åbne den krævede form som skaberen eller redaktøren. Klik på ikonet Indstillinger øverst.

Et pop op-vindue åbnes. Aktiver feltet ud for 'Saml e-mail-adresser', der er tilgængeligt under fanen Generelt. Nu vil Google tilføje et obligatorisk spørgsmål til din formular, der beder respondenterne om at udfylde deres e-mail-id.

Bemærk: For eksisterende formularer, som du allerede har delt med brugere uden at bruge to muligheder, kan du ikke gøre meget. Hvis det deles med færre personer endnu, skal du dele det igen ved at aktivere en af ovenstående to muligheder.

Tip 2: Få e-mail-underretninger, når nogen udfylder formularen

For at gøre det lettere for dig selv skal du aktivere e-mail-underretninger for Google Forms. Grundlæggende, når nogen udfylder formularen, modtager du en e-mail for det samme. På den måde behøver du ikke fortsætte med at åbne din Google-formular eller det tilknyttede regneark for at tjekke for modtagne svar.

RELATERET  7 bedste måder fikse Spotify Web Player

For at aktivere e-mail-underretninger skal du åbne Google-formularen fra Google Drev. Klik / tryk på fanen Svar øverst.

Klik derefter på ikonet med tre prikker under fanen Svar.

Vælg 'Få e-mail-underretninger om nye svar.'

Tip: Find ud af, hvordan du sender Google Form-svar til flere e-mail-adresser.

Importspørgsmål

Vi håber, at indlægget var praktisk til at finde de svar, du modtog på dine Google Forms. I mellemtiden, når du opretter en formular, kan du importere spørgsmål til den enten fra en anden form eller Google Docs, Sheets osv.

Næste op: Tips og tricks gør tingene lettere for os. Tjek 10 tip og tricks til Google Forms fra det næste link.